Financial Times, Time Warner şirketinin sahibi olduğu CNN'in, isim haklarını kullanarak Türkiye'de yayın yapan CNN Türk sebebiyle bir tartışmanın içine çekildiğini yazdı. Birçok kişi CNN Türk'ün CNN'in yayın ilkelerine uymadığını iddia ederek şirketten isim haklarının kullanımı engellemesini istemişti.

Haberinde CNN Türk'ün geçen sene hükümete yakınlığıyla bilinen Demirören ailesi tarafından alındığını hatırlatan FT'nin Türkiye muhabiri Laura Pitel, muhalefetin bu satıştan sonra kanalın tarafsızlığını kaybettiğini belirttiğini aktardı. 

YSK'nın İstanbul seçimini iptal etmesiyle mazbatası elinden alınan Ekrem İmamoğlu, FT'ye verdiği röportajda geçmişte herkese eşit mesafede duran CNN Türk'ün artık tarafsız olmadığını düşündüğünü ifade etti. İmamoğlu, seçim kampanyası sürecinde kanalın iktidar partisine çok daha fazla yer verdiğini de söyledi. 

Pitel, bu tartışmaların ABD'de basın özgürlüğünün en büyük destekçilerinden CNN'i zor bir durumda bıraktığını belirtti. Tecrübeli muhabir ayrıca ABD'de hükümete yakınlığıyla bilinen Fox'un kardeş kanalının Türkiye'de Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ı en sert biçimde eleştiren kanallardan biri olduğuna dikkati çekti.

Avrupa'da Güvenlik ve İşbirliği Organizasyonu 24 Haziran seçimlerinde CNN Türk'ün tarafsız değil, hükümete yakın durduğunu belirtmişti.

CNN, "CNN Türk bağımsız bir kanal olsa da kullandığı isim hakları gerekçesiyle bazı standartlara uymalıdır" açıklamasında bulunmuştu. Atlanta merkezli CNN'in sözcüsü iddiaların ardından yaptığı açıklamada, "CNN Türk bize seçimlerde tarafsız yayın yapmaya çalıştığına dair temenni verdi ve kanıt sundu. CNN Türk ile yayınlarımız ve editoryal işlemlerimiz hakkında düzenli temas halindeyiz" demişti

Doğan Medya'nın Demirören'e satışının ardından gazete ve televizyonların yola nasıl devam edeceği merak konusuydu. İddialara göre satış sonrası Kanal D, Acun Ilıcalı'nın TV8'i gibi bir kanala dönüşecek, Ahmet Hakan'ın sunduğu ana haber bülteni yayından kalkacak.

Odatv'de yer alan habere göre, Amerikan CNN Türkiye’den çekilme kararı aldı. Bu kapsamda CNN Türk’ün isminin değişip değişmeyeceği bilinmiyor.

CNN Türk, ABD'li CNN şirketi ve Doğan Holding ortaklığı ile 11 Ekim 1999'da kuruldu. O günden bu yana isim hakkı olarak 300 bin dolar vermesine karşın Aydın Doğan, CNN Türk’ü de Demirören’e satarak çekilme kararı aldı.

Öte yandan, Amerika’nın Sesi’nden Mehmet Sümer’e bilgi veren CNN International Başkan Yardımcısı Jonathan Hawkins, “Kanalın yeni sahipleriyle satış işleminin etkilerini görüşmek üzere uygun zamanda bir araya geleceğiz” dedi.

Öte yandan, CNN Türk’ün yanı sıra kaderi en çok merak edilen Doğan Grubu kanallarından bir diğeri de Kanal D.

Edinilen bilgiye göre; yayınladığı dizilerle uzun yıllardır Türkiye’nin en çok izlenen kanalları arasında yer alan Kanal D’de, satışın ardından ana haber hazırlanmayacak. Bir dönem Mehmet Ali Birand’ın simgeleştirdiği Kanal D Ana Haber’i Ahmet Hakan sunuyordu. Fakat Ahmet Hakan’ın sunduğu ana haber programı reytinglerde istenilen seviyeye ulaşamadı.

Bu kararın ardından Kanal D’nin de Acun Ilıcalı'nın sahibi olduğu TV8 gibi, eğlence programlarına yöneleceği öğrenildi

DEMİRÖREN MEDYA TURKUVAZ GRUBUNA SATILDI MI?

Medyaradar’ın haberine göre, Demirören Medya’nın tüm yayın organlarıyla birlikte Turkuvaz Medya’ya satıldığı yönünde. Kulis bilgilerine göre; Demirören Medya satış işleminden bu yana personel maaşlarını her ay bankadan kredi çekerek ödüyor.

Halihazırda satın alma için kullanılan 675 milyon dolarlık Ziraat Bankası kredisinin aylık taksitlerinin yanına bir de bu kredi borçları eklenince Demirören yönetiminin sabrı taştı. Yıldırım Demirören’in borçlar nedeniyle medya grubunu bir bütün olarak satmaya karar verdiği ve Turkuaz Medya ile anlaştığı öğrenildi.

MEDYA TARİHİNİN EN BÜYÜK TEKELİ OLACAKLAR

ATV, A haber, A Para, Sabah Gazetesi gibi çok sayıda yayın organına sahip olan Turkuvaz Medya Demirören Medya’yı da bünyesine katarsa medya tarihinin en büyük tekelini kurmuş olacak. Yine iddialar o denli ilerde ki Turkuvaz Medya’nın CNN TÜRK, Kanal D ve diğer yayın organlarını elindekilerle birlikte 5. Levent’te yaptırdığı medya kompleksine taşıyacağı bile söyleniyor.


CNN INTERNATIONAL İSİM HAKKINI GERİ Mİ ALDI?

Ve diğer bomba kulise göre CNN İnternational isim hakkını geri aldı. CHP’nin CNN’ne yaptığı başvuruları inceleyen marka yöneticileri ve hukukçular, CNN TÜRK’ün yayın politikasının isimlerine zarar verdiği kanaatine vardı ve isim hakkını geri alma kararı verdi. Yine iddialara göre bu karar Demirören Medya’ya iletildi ve kanala isim değişikliği için kısa bir süre verildi.

MİLLİYET SATILDI MI KAPANIYOR MU?

Kulislerde konuşulan bir başka konu da Milliyet Gazetesi’ne dair. Demirören Medya açıklama yapmaktan kaçındıkça Milliyet Gazetesi’nin kapanacağı yönündeki iddialar güçlendi ancak Medyaradar’ın ulaştığı bilgilere göre Milliyet Gazetesi kapanmayacak ancak hükümete muhalif bir isme satılacak.

CHP, CNN Türk'ten isim haklarını çekmesi için CNN'in Atlanta'daki genel merkezi önünde protesto gösterisinde bulunmuştu. CHP'nin ABD Temsilcisi Yurter Özcan “CNN isim haklarını CNN Türk’ten geri çekinceye kadar bu mücadelemiz sürecek” demişti.

CNN International'dan nisan ayında Ahval'e yapılan açıklamada, CNN'in yeni bir ekip görevlendireceği ve CNN Türk çalışanları ile Türkiye'de beraber çalışarak onların CNN standartlarına uymaları için uğraşı verecekleri ifade edilmişti.